search

                               

Content

MATEMÀTIQUES, COM?


            




Les activitats matemàtiques recollides en aquest apartat persegueixen fomentar en els nens un aprenentatge de les matemàtiques lligat a les seves pròpies vivències, que parteixi de les seves capacitats d’intuïció, de raonament i de creativitat.

Estan pensades majoritàriament per treballar en gran grup, a la rotllana, amb material manipulatiu de suport i donant cabuda a les aportacions i reflexions dels propis infants. El que més importa és generar el dubte en els alumnes, plantejar-los situacions “problemàtiques” amb sentit, fomentar les seves interpretacions, deixar fluir el diàleg, conduir-los a que extrapolin la norma.

És molt important el paper del mestre, que sàpiga veure quan cal presentar la informació, quan s’han de provar les propostes dels infants i quan cal verbalitzar i reconduir la conversa.  

Són activitats molt curtes, de 15 a 20 minuts de conversa i joc, que intenten ser variades i alhora repetides en altres sessions amb modificacions. Als nens els agraden molt els patrons coneguts per això quan noto que s’han familiaritzat amb els materials els deixo al seu abast en les prestatgeries de l’aula perquè els agafin lliurement. I ho fan.
Se’n poden fer de 3 a 4 sessions setmanals. Sovint aprofito la última mitja hora del matí.

Mai hi ha una fitxa de treball al darrera. En canvi al davant sovint sí: els conceptes recollits a les fitxes són una font d’inspiració d’aquestes activitats o jocs  ja que considero que a aquestes edats les propostes matemàtiques han de ser en el context immediat i no sobre el paper. De moments per fer un treball més mecànic de la grafia, el traç i la representació sobre el paper, ja n’hi d’altres.

En el plantejament d’aquestes activitats faig meus els objectius de M.A. Canals (GAMAR. UdG)
  1. Formular-nos, quins són els nostres objectius respecte al tema que ens proposem i, en conseqüència, quin tipus de material i d’activitat necessitem.
  2. Analitzar el camí pràctic i mental que és provable que facin els nens i nenes; saber què coneixen prèviament, què necessiten per avançar....
  3. Estar oberts per aprofitar les curiositats, entusiasmes o rebutjos que ells i elles poden manifestar davant del material, o de les activitats, i disposats a canviar qualsevol projecte previ.
  4. Anar a classe amb el desig de viure i gaudir junt amb els alumnes del goig de la descoberta de coses noves a partir de la manipulació i l’experiència.
Estan ordenades per cursos: P3, P4 i P5 però poden adaptar-se a qualsevol nivell complicant-les o simplficant-les a conveniència.

                            

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

QUI SÓC

QUI SÓC
Marta Montero. Mestra d'educació infantil i primària. Vaig arribar a l'escola sense una especial vocació i després de fer unes quantes voltes. M'hi vaig sentir còmoda. Potser per això, anys més tard, encara tinc arguments per continuar-hi. TresQuatreiCinc és l'espai on recullo les activitats que faig a classe amb els nens de Tres, Quatre i Cinc anys -ara també amb els de sis i set-. Per a mi i per a tots els que les puguin trobar interessants. Benvinguts.

Contacta'm

Nom

Correu electrònic *

Missatge *

.

.

segueix-me a

  Seguir a TresQuatreiCinc a Google+ Seguir a TresQuatreiCinc a Twitter Seguir a TresQuatreiCinc a Instagram

Seguidors

Pel que fa als continguts...

Llicència de Creative Commons
TresQuatreiCinc de Marta Montero està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial 4.0 Internacional de Creative Commons

Tradueix

English plantillas curriculums vitae French cartas de amistad German documental Spain cartas de presentación Italian xo Portuguese

La meva llista de blogs