search

                               

Content

ESQUEMA CORPORAL A P3. LA CARA




PLÀSTICA. ESQUEMA CORPORAL. LES PARTS DE LA CARA

Agrupament/sessió
Plàstica.
Mig grup mentre l'altre mig grup fa racons de joc autònomament.

Material 
• Plastilina
• Botons de diferents mides i colors
• Gomes de pollastre tallades 

Altres


Objectius 
• Familiaritzar-se amb les parts de la cara 
• Exercitar diferents habilitats motrius amb els dits: modelar, pressionar elements sobre la plastilina per tal que s'enganxin 

Descripció de l’activitat 
Aquesta és una activitat per reforçar la representació de les parts de la cara aprofitant habilitats que impliquen el desenvolupament de la motricitat fina.

La plantejo com a feina de plàstica perquè es fa modelatge amb plastilina.

La presentació de la idea.
Com a introducció hem aprofitat una fotografia divertida d'una revista que hem trobat a la pila de revistes per retallar. Per casualitat he observat un parell de nens que comentaven engrescats unes cares fetes amb trossos de fruita i se m'ha encés la llumeta.




Ho hem ensenyat a la rotllana i tots s'hi han engrescat. També els he volgut parlar d'Arcimboldo, aquell pintor italià que feia composicions humanes amb fruites, verdures i altres elments…. però el tema no els ha motivat gaire en comparació amb la descoberta a la revista. (I aquí aprofito per un incís: Hem de reconèixer que, de vegades, volem filar massa prim i proposem coneixements i explicacions que no són els que els nens ens demanen…)
Així, doncs, hem anat a la qüestió més pràctica: buscar alguns elements per la classe, per fer ulls, nassos, cabells, boques i hem fet la nostra composició. De seguida han sortit cares ben boniques, i també estrambòtiques.




Hem acabat la sessió amb un petit joc de les parts de la cara. Es pot aprofitar qualsevol cantarella que esmenti les parts de la cara com per exemple: "per què serveix el nostre cos?" cap, ulls, nas, boca, llengua…?" és fàcil d'adaptar-la.

2a sessió: sessió de plàstica.
La tarda de plàstica només treballem mig grup a la taula gran mentre els altres companys estàn jugant lliurement als racons. Recuperem la revista i anem per feina:







Van quedant unes cares d'allò més expressives… encara que no sempre és facil aconseguir una forma arrodonida i les gomes de pollastre es resisteixen a la força dels ditets dels nens… però amb una miqueta d'ajuda el resultat satisfà tothom.







Finalment deixem amb cura els treballs ben exposats perquè puguin ser admirats per tots.








0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

QUI SÓC

QUI SÓC
Marta Montero. Mestra d'educació infantil i primària. Vaig arribar a l'escola sense una especial vocació i després de fer unes quantes voltes. M'hi vaig sentir còmoda. Potser per això, anys més tard, encara tinc arguments per continuar-hi. TresQuatreiCinc és l'espai on recullo les activitats que faig a classe amb els nens de Tres, Quatre i Cinc anys -ara també amb els de sis i set-. Per a mi i per a tots els que les puguin trobar interessants. Benvinguts.

Contacta'm

Nom

Correu electrònic *

Missatge *

.

.

segueix-me a

  Seguir a TresQuatreiCinc a Google+ Seguir a TresQuatreiCinc a Twitter Seguir a TresQuatreiCinc a Instagram

Seguidors

Pel que fa als continguts...

Llicència de Creative Commons
TresQuatreiCinc de Marta Montero està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial 4.0 Internacional de Creative Commons

Tradueix

English plantillas curriculums vitae French cartas de amistad German documental Spain cartas de presentación Italian xo Portuguese

La meva llista de blogs