LLENGUATGE ESCRIT. MEMORITZAR PARAULES VISUALMENT
Agrupament/sessió
Jocs de llenguatge.
Gran grup. Després de rutines i abans del treball de racons
O també com a mig grup de lectoescriptura (desdoblament de psicomotricitat)
Material
• Pissarra Veleda
• Fitxa
Altres
Jocs de llenguatge.
Gran grup. Després de rutines i abans del treball de racons
O també com a mig grup de lectoescriptura (desdoblament de psicomotricitat)
Material
• Pissarra Veleda
• Fitxa
Altres
Objectius
•Exercitar la memòria visual de paraules
•Exercitar la pronúncia i escriptura del dígraf "LL"
Descripció de l’activitat
A la rotllana, prenc una pissarra veleda i escric.
Els escric les lletres una a una a veure si endevinen què escric (LLOP). Aprofito per remarcar molt acuradament la pronúncia de la "LL" ja que és un so que costa molt que els alumnes d'aquest grup reprodueixin bé (i en aquesta zona geogràfica, on es fa "ieisme")
Un cop han endevinat la paraula, (no costa gaire entre tots!), els dibuixo el llop. Els agrada molt que tingui un aspecte ben ferotge.
A continuació els demano que es fixin bé com s'escriu, mirem l'ordre de les lletres: primer una "L", una altra "L", una "O" i la última la "P". I els avanço que ho escriuré més vegades, amb errors i sense, i que m'hauran de dir quan està ben escrit i quan no.
Esborro la paraula i ens posem mans a l'obra. Faig sortir alguns nens a encerclar on està ben escrit.
Aquesta activitat es pot aprofitar com a motivació per a la realització d'alguna feina escrita.
Si es planteja com a previ a la lectoescriptura es pot fer una feina del tipus:
Així l'he plantejada jo. I quan han acabat encara hem fet algun intent d'escriure-la de memòria, sense mirar el model, al darrera del full. Ha anat molt bé.
•Exercitar la memòria visual de paraules
•Exercitar la pronúncia i escriptura del dígraf "LL"
Descripció de l’activitat
A la rotllana, prenc una pissarra veleda i escric.
Els escric les lletres una a una a veure si endevinen què escric (LLOP). Aprofito per remarcar molt acuradament la pronúncia de la "LL" ja que és un so que costa molt que els alumnes d'aquest grup reprodueixin bé (i en aquesta zona geogràfica, on es fa "ieisme")
Un cop han endevinat la paraula, (no costa gaire entre tots!), els dibuixo el llop. Els agrada molt que tingui un aspecte ben ferotge.
A continuació els demano que es fixin bé com s'escriu, mirem l'ordre de les lletres: primer una "L", una altra "L", una "O" i la última la "P". I els avanço que ho escriuré més vegades, amb errors i sense, i que m'hauran de dir quan està ben escrit i quan no.
Esborro la paraula i ens posem mans a l'obra. Faig sortir alguns nens a encerclar on està ben escrit.
Aquesta activitat es pot aprofitar com a motivació per a la realització d'alguna feina escrita.
Si es planteja com a previ a la lectoescriptura es pot fer una feina del tipus:
Així l'he plantejada jo. I quan han acabat encara hem fet algun intent d'escriure-la de memòria, sense mirar el model, al darrera del full. Ha anat molt bé.
Estàs en Memòria visual→ Llengua P4. Torna a Inici
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada